loading...

تور استانبول

مناطق استانبول

بازدید : 213
شنبه 18 ارديبهشت 1400 زمان : 16:06

اگر قصد سفر به شهر استانبول را دارید، لازم است، حتما مناطق استانبول را بشناسید و بدانید که در هر منطقه از این شهر بزرگ و زیبا، چه مواردی را میتوان شاهد بود.


مناطق استانبول

شهر استانبول یک شهر بسیار تاریخی و زیبا میباشد که در آن میتوانید تاریخ، طبیعت، گردشگری، خرید و بسیاری از مواردی که در یک سفر گردشگری لازم است، تجربه کنید، را یکجا بیابید.

شهر استانبول مناطق مختلفی هم دارد که هرکدام از این مناطق به یک مسئله اختصاص دارد. برخی از مناطق این شهر تاریخی بوده و برخی دیگر جنبه خرید دارد. بسیاری از مناطق هم هستند که به لحاظ زیبایی بصری و مناظر فوق العاده یک شهر مدیترانه ای، برای گردشگران توراستانبول جذاب هستند.

با شناخت کافی نسبت به هرکدام از مناطق یک شهر میتوانید با آرامش نسبت به گشت و گذار در مناطق جذاب آن اقدام کنید و هیچ کدام از جاذبه های توریستی شر را نیز از دست ندهید. به همین دلیل هم در این مطلب قصد داریم مناطق مهم شهر استانبول از نظر گردشگری و توریسم را معرفی کنیم و به شما در خصوص موارد زیر توضیح دهیم:

_شهر استانبول
_ مناطق گردشگری در استانبول
_مناطق تاریخی استانبول
_مناطق تجاری در شهر استانبول


شهر استانبول

شهر زیبای استانبول درحال حاضر، بزرگترین شهر کشور ترکیه است.

شهر استانبول در کنار دریای مرمره و تنگه بسفر قرار دارد که تنگه بسفر دو قاره ی آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند. این شهر در گذشته قسطنطنیه نام داشته که این نام، شکل عربی کلمه ی '' کُنستانتینوپول'' است که به معنای شهر کنستانتین خوانده می‌شود.

اگر چه استانبول پایتخت ترکیه نیست، اما بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است و حدود پانزده میلیون نفر جمعیت دارد و در واقع پایتخت فرهنگی این کشور محسوب می‌شود.

استانبول تنها شهر بزرگ در جهان است که بین دو قاره بزرگ جهان کشیده شده است. این شهر از نظر بزرگی و وسعت دومین شهر کلان در خاورمیانه و اولین در اروپا به شمار می‌رود که این موضوع مهمی در گسترش و رونق این شهر داشته است.

آب و هوای این شهر هم از جمله نقاط قوتی است که به پیشرفت این کشور در زمینه گردشگری و جذب توریست کمک شایانی کرده است.


مناطق گردشگری در استانبول

همانطور که بیش از این گفتیم، استانبول شهری است که جاذبه های گردشگری فراوانی در آن وجود دارد. یکی از پر درآمدترینِ کسب و کارها در این شهر گردشگری است.

داشتن ویژگی هایی مثل آب و هوای متعادل و مناسب، مکان های تاریخی، جاذبه های توریستی امروزی، همه به این پدیده گردشگری کمک می‌کنند. جاذبه های گردشگری در این شهر بسیار فراوان است.

مسجدها، مراکز خرید، رستوران های بزرگ، کاخ های زیبا و تاریخی، بازار های تاریخی و دیگر جاذبه ها که هرکدام با زیبایی بخصوصی که دارد، میتواند دل هر گردشگری را ببرد.

گردشگری در این شهر از رونق بسیاری برخوردار است و هر ساله در تمام فصول گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

گردشگران کشور و شهری را برای سفر انتخاب می‌کنند که از نظر فرهنگی آن کشور را با اصالت بدانند و بخواهند از زیبایی های تاریخی آن از نزدیک دیدن کنند و با آن بیشتر آشنا شوند.

از جمله مناطق پر گردشگر شهر استانبول می توان میدان تکسیم، منطقه سلطان احمد، منطقه بِبِک، پارک مینیاتورک و. . . را نام برد که هر یک از جمله مناطق گردشگر پذیر شهر استانبول می باشند، اما مناطق تاریخی و تجاری بسیاری نیز وجود دارد که در بسیاری از فصول سال مملو از گردشگر است و در ادامه به آن ها میپردازیم.

مناطق تاریخی استانبول

شهر استانبول مناطق تاریخی و گردشگری بسیاری دارد که میتوان گفت اساس جاذبه های توریستی همین مناطق تاریخی می‌باشند و در اصل تاریخ استانبول از مهمترین مناطق استانبول محسوب میشود.

مسجد ایا صوفیه یکی از مناطق تاریخی شهر استانبول است. این مسجد به مدت هزار سال کلیسای روم شرقی بوده که در قرن 15 میلادی بواسطه ی یک معمار عثمانی به مسجدی باشکوه تبدیل شد.

مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی هم مشهور است، از دیگر بناهای تاریخی و دیدنی شهر استانبول است. این مسجد از نظر موقعیت مکانی نزدیک به مسجد ایا صوفیه است.

آب انبار باسیلیکا: این آب انبار در نزدیکی مساجد ایا صوفیه و آبی قرار دارد. ستون های این آب انبار به دلیل شکوه و زیبایی که دارند، باعث شده اند تا این مکان را قصر وارونه نیز بنامند.

کاخ دلما باغچه، این کاخ یکی از جاذبه های دیدنی در بخش آسیایی استانبول است. این کاخ باقی مانده ای از کاخ های دوره حکومت عثمانی می باشد.

از دیگر جاذبه های تاریخی استانبول میتوان به روملی حصار، برج گالاتا، کلیسای چورا، مسجد رستم پاشا، موزه های بزرگ و زیبا و . . . اشاره کرد.

شهر استانبول مناطق بسیاری را در دل خود جای داده است که در ادامه بیشتر به مناطق استانبول که از نظر گردشگری، تاریخی و تجاری فعال هستند، میپردازیم همچنین جهت رزرو تور میتوانید با مجری مستقیم تور استانبول آژانس هورامان گشت ستاره تماس حاصل فرمائید.

مناطق تجاری در شهر استانبول

از دیگر مناطق استانبول میتوان به مناطق تجاری آن اشاره کرد. شاید بتوان گفت که اولین مرکز تجاری مهم شهر استانبول، به بازار بزرگ این شهر اشاره کرد که هم جنبه تاریخی داشته و هم تجاری، اما مراکز تجاری مختلف دیگری نیز وجود دارند که در سطح شهر استانبول در مناطق گوناگون پراکنده هستند.

شهر استانبول از جمله شهر های گردشگری و توریستی بزرگ دنیا بشمار می‌رود و به همین علت است که از نظر داشتن مراکز خرید، بازارهای بزرگ و مارکت ها، فروشگاهای لوکس حرف اول را میزند.

مرکز خرید استانبول مال:

یک مرکز خرید بزرگ در شهر استانبول است که انواع برند های مطرح دنیا در آن قرار دارد.

جدیدترین و به روز ترین طراحی های دکوراسیون را میتوانیم در این مرکز خرید مشاهده کنیم که خود این موضوع باعث شده تا این مرکز خرید، از بهترین مراکز خرید در استانبول بشمار ‌رود.

مرکز خرید فروم استانبول:

یکی از مهیج ترین مراکز خرید شهر استانبول، مرکز خرید فروم است که در آن بخش های متفاوت و هیجان انگیزی وجود دارد. از جمله: سالن بولینگ، پارک ژوراسیک، انواع رستوران ها، اتاق هایی مخصوص برای بازی کودکان، سینما هایی مجهز به جدیدترین امکانات و . . .

یکی از ویژگی های منحصر به فرد و جذاب این مرکز این است که میتوان از بالاترین نقطه ی آن تنگه بسفر را تماشا کرد و لذت برد. که دیدن این تنگه در شب بسیار زیبا و دلنواز است و هرگز نباید آنرا از دست داد.

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول، مرکز خرید زورلواستانبول، مرکز خرید کانیون استانبول و مرکز خرید پالادیوم استانبول، از دیگر مناطقی هستند که در شهر استانبول وجود دارند و به عنوان مناطق تجاری استانبول شناخته میشوند. اگر به استانبول سفر کردید، دیدن این مراکز خرید که خود جزء دیدنی های استانبول بشمار می‌رود را از دست ندهید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 46
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 358
  • بازدید کلی : 2325
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی